söndag 4 mars 2012

Sång

Varför intalade jag mig själv att det fanns ett mirakel?
nu måste jag låssas att jag inte bryr mig
jag trodde du var min prins
En dröm när jag är vaken
En önskan som äntligen slagit in
Men alla andra kunde se
att mina känslor inte var besvarade
När det var vi två
Jag trodde jag kunde melodin som du sjöng för mig
Och när du log så kände jag att jag kunde sjunga med
Men sen så ändrade du ton
Nu är mitt hjärta tomt
Nu har jag bara minnen kvar och en svunnen sång
nu var visst ingen prins
Drömmar hör sömnen till
Och önsklingar slår aldrig in
Nu kan jag även se
Att mina känslor inte var besvarande
Det var allt jag önskade
När det var vi två
Tänk att jag kunde vara så blind
Du svävade när jag föll
Och jag lät de ske
Det var allt jag önskade
Kände inte du de också?
När det var vi två


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar