lördag 11 juni 2011

Dag 1 - en resa jag minns

Jag har verkligen inte varit på många resor i mina 15år och 8 månader.
Förutom i Finland och Norge och förutom massa fjällresor och neråt i Sverige.
 Men aldrig utomlands.

Men resan som jag minns bäst och en av de roligaste sakerna som hänt i mitt liv är Trelleborg resan som gjordes nu i Maj 2011.
En heltunderbar resa. Vi i kyrkansunga flög från Kiruna till Stockholm där vi var och käkade och bytte flyg till Malmö flyget. När vi kom fram till Malmö så hämtade vi våra väskor och sen gick till bussen som skulle ta oss till Trelleborg. På väg dit blev det mycket fotografering eftersom det var grönt och jag hade aldrig varit där tidigare, och att det skulle bli ett minne för livet. Och precis så blev det.
Men när vi kom till Trellebog och där vi skulle bo så hade vi jätte kul. första natten blev inte så lång. Men dom andra dagarna blev ganska långa. Och vi hade jätte kul, vi hade bla. rumpa test (för att se vems rumpa som var bäst, fastas och det..) Och en massa shopping i själva Malmö då vi åkte buss dit och tillbaka. Och vi var i Köpenhamn på Tivoli, Det var kul, Vi åkte en massa karuseller och solade i en park. Men mest åkte vi karuseller! Och varje kväll gick vi ut på restaurang och åt middag. Och min favorit restaurang blev en som heter Istanbull.
 Men det var verkligen deprimerande att komma hem till norr igen efter resan eftersom där var det grönt och varmt varenda dag och när man kom hem så såg man snö och det var kallt! :(
Men det är ett minne för livet som jag har och det tror jag att alla som var med också har :)
Det var verkligen kul :) Och jag vill verkligen tillbaka dit! :D
Saknar er som var med! <3

1 kommentar:

  1. hej , hur många läsare har du per dag ? och vem hade mest fast rumpa haha ? ;D

    SvaraRadera