torsdag 23 juni 2011

efter 10dagar i Jukkas med helt underbara personer!

Igår kom jag hem
 efter att ha varit i Jukkas i 10dagar med helt underbara personer! <3

Detta hände i Jukkas; 
 I början känndes det lite som ''Gud vad är detta för personer egentligen''?
Men sen blev det mycket bättre, vi sjöng singstar och dansade något dansspel.
var uppe till 2-3 på kvällen/natten/morgonen. Och upp vid 8 halv 9 :)
En dag åkte vi till Nikka och var där en hel dag. Men där var det inge kul alls.
För personerna som var där var dryga och lyssnade inte på vad vi ledare sa till dom.
Och Jukkas gänget tyckte inte heller om dom.
(Stackars dom som var ledare på de lägret).
När vi fick veta att bussen tillbaka till Jukkas skulle komma tidigare blev vi alla mycket glada :)
I bussen på väg tillbaka så fick konfirmanderna skriva vad dom tyckte var bäst under hela konfa lägret och här är några svar;
- Dom sena nätterna.
- Träffa nytt folk
- Bibelmeditationen
- KU-tiden
- Umgås med alla
- Allt roligt som hänt

det var många bra svar om man säger så.
Vi har också haft jätte kul på Ku-tiden där vi bla. spelat brännboll, haft tävlingar och mycket skratt :)
När konfirmanderna hade arbetspass så hade vi ledare inte så mycket att göra så vi la oss för de mesta i soffan och sov.
När det var dags för konfirmationen så var alla jätte glada men ändå nervösa, och några var mindre glada eftersom som skulle lämna sina vänner.
Men själva konfirmationen var fin :)
Det blev mycket kramar efteråt när man skulle hem för man ville inte lämna dom. (inte ens jag).
Men det är ju tur att det inte tar slut efter konfirmationen, för det finns ju KU sen där man också blir konfa ledare! (som jag är) :D
Och när jag har pratat med Konfirmanderna så har vissa sagt att dom ska börja på KU till hösten! :D
Och det är jag glad för :)

Det JAG saknar mest av allt det är dom sena nätterna tillsammans med killarna.
Och jaa.. Jag har sovit i samma rum som dom.
Vi låg och pratade och man fick veta en hel del om dom och dom fick veta en del av mig :)

När jag kom hem så var det jätte tyst och man började tänka tillbaka vad man skulle ha gjort i Jukkas.
Men det är ju tur att det finns Facebook och mobil :) så man inte tappar kontakten. :)


Så man kan säga att det har hänt en hel del på detta konfa lägret! <3


Saknar er konfirmander! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar